Sunday, July 26, 2009

女兒的保溫便當盒 Zojirushi's Mr. Bento

I have decided to buy Zojirushi Mr. Bento Stainless-Steel lined Lunch Jar, Silver for my daughter. It's selling on www.Amazon.com for $36. We have Amazon Prime, so shipping is free. Since Amazon doesn't have a store in California, there is no sales tax applied to all sales originated in California. I saved 9.75% in sales tax. I have been looking for a similar Bento jar when we visited Taiwan and Japan last December, but similar models were selling around $60 (or more in Japan) in Taiwan. $60 is a lot of money for a child's lunch container. Thermos' Funtainers are selling at Target for $15.99, so in comparison, anything over $20 is pricey. I have been browsing Amazon lately for larger Thermos containers, so Amazon knew I was looking for a lunch container. So when I logged in today, I saw this Mr. Bento product right in my Amazon front page.

At $36, it's still pricey, but with our school lunches costing $2.75 per lunch, we'll break even at about 30 lunches. Not a bad deal considering I know my daughter will be eating well in the coming school year. After reading the reviews of this product, the only drawback is the smell and odor that potentially can persist in the container and the fact that it's not machine washable. I'll have to be more diligent in washing the containers as soon as my daughter comes home from school. If anyone knows of any effective detergent (or substance) that will wash off the grease and odor in these plastic containers easily, please let me know!

我剛剛上網時,我的 www.Amazon.com 的首頁出現了象印牌 (ZOJIRUSHI) 不鏽鋼保溫便當盒SL-JAE14 的圖案。上面寫說 $36 (55折, 省了$29)。我當機立斷, 馬上決定買兩個,一個給女兒用,一個兒子跟老公可以合用。其實這類型的保溫便當盒我已經看了很久。去年十二月回台北和去日本玩時也有去找 (但是沒有很積極的在找)。看到的都在 NT$1,500 (US$50) 以上。 日本更是貴。 後來就擱著沒買, 想說請住在台北的朋友幫我注意,有促銷時再幫我買。這事一隔就半年多了,眼看著再六個星期就要開學了。學校的事、務又要開始準備了!

雖然一個不鏽鋼保溫便當盒要 $36 是有點貴了些,但是女兒學校的午餐費是 $2.75。 女兒正當發育期,吃得比我還多。 想說沒有個大點的便當盒裝食物也不行, 所以一看到 Amazon 有在賣這象印牌的不鏽鋼保溫便當盒,我馬上下訂單。 我們有加入 Amazon Prime, 所以二天內的運費可以免付了, 再加上加州人從 Amazon 買東西免加稅, 所以我又省了9.75% 的稅金。還真的不買不行。只要女兒在這學年帶超過三十次的便當牛餐,我買這保溫便當盒的本錢就回來了!

現在比較讓我擔心的是--我聽說這款保溫便當盒裏面的內碗是塑膠做的, 所以污垢及氣味常常殘留在碗裏, 很難清洗。看樣子我這個做媽的要勤勞一點! 女兒一回家就要馬上把保溫便當盒洗乾淨! 如果大家有什麼清洗塑膠碗的祕訣 -- 任何可以除油及除臭的秘方或清潔劑, 請各位不妨留言告訴我! 先謝謝大家喽!




2 comments:

  1. 你好
    這類型的保溫便當盒今年暑假回台灣時也有看到,只覺對一個4歲小孩來說,太重太大太麻煩,所以沒買。想找一個方便單層的保溫便當,帶中式炒飯,或義大利麵熱食時可保溫。
    不知給小孩帶這種幾菜一湯的中式便當在學校會不會太與眾不同?
    不知你給小孩都帶什麼?外國式的午餐又怕太簡單營養不夠‧
    謝謝
    Jill

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete